Saturday, May 2, 2009

Khasiat Misai Kucing Menyebabkan Kita Tertipu Dalam Mencari Produk Yang Terbaik.


Bagaimana nak sihat jika sistem penapis badan kita dah tak berfungsi dengan baik, sedangkan semua kotoran dan racun/toksik yang masuk ke dalam badan, melalui pemakanan dan minuman kita, WAJIB ditapis dahulu sebelum dapat dibuang keluar melalui air kencing, peluh atau najis. Seandainya penapis sudah tersumbat atau tidak lagi berfungsi dengan baik, maka bermulalah episod baru dalam kehidupan kita dimana penyakit -penyakit mula datang mengetuk pintu kesihatan kita. Bermula dengan itu, kita akan mengadu sakit di sana sini, lenguh disana sini, semput dan bermacam-macam lagi.....dahhh penapis kita tidak berfungsi dengan baik maka bermulalah…satu..satu penyakit mendatang, akhirnya hmm.. inilah antara senarai penyakit yg. disebabkan oleh penapis yang sudah tak berfungsi dengan baik. (Rujuk dan tanyalah mana-mana pakar pun)
  • Bisul
  • Kudis
  • Tekanan Darah Rendah
  • Alahan/Allergy
  • Tekanan Darah Tinggi
  • Lenguh otot/Sengal-Sengal
  • Odema
  • Penyakit Jantung
  • Kanser
  • Penyakit Kulit
  • Kencing Manis
  • Batu Karang
  • Sakit-Sakit Sendi
  • Semput/Mengah
  • GOUT
  • Kencing Tidak Lawas
  • Radang Sendi (Arthritis)
  • Kegagalan Buah Pinggang
  • Cramps/Kekejangan
** tak muat kalau saya nak ditulis semua kat sini!!! **

Dah tu Bagaimana?

Mulalah kita mencari ubat itu dan ini, herba itu dan ini...dsb., untuk mengatasi masalah di atas tadi. Kita terlupa bahawa senarai di atas berpunca dari masalah penapisan, JADI sistem penapisan lah yang perlu kita rawat bukannya penyakit-penyakit yang tersenarai di atas, sehingga sistem penapisan dapat dibersihkan atau dipulihkan maka barulah senarai di atas dapat kita padam, satu persatu.....INSHALLAH
Akhirnya yang ada depan mata pun kita tak ambil peduli , bahkan ianya adalah yang terbaik diantara yang baik untuk tujuan pemulihan sistem penapisan badan manusia, iaitu, BUAH PINGGANG atau GINJAL..malah, telah disahkan oleh ramai Dr.Professor Herba tempatan…iaitu TUMBUHAN MISAI KUCING. Bunyinya memang sering kita dengar...dah selalu sangat diperkatakan orang di sana sini......

Saya, sebenarnya geli hati serta naik meluat bila membaca produk misai kucing yang diiklankan dalam internet nih.... berbagai khasiat yang diwarwarkan...tidak kurang dengan itu..kualiti terpilih, kualiti terbaik dan bermacam-macam lagi promosi bertujuan untuk melariskan produk mereka..bagi saya.. mereka ini cuma mahu 'Push Product', itu aje...main tangkap muat aje....

Ini berani saya katakan, kerana saya sendiri sudah terkena dengan produk misai kucing ini... Lihat lah gambar disebelah, yang sebelah kiri mengandungi 100% daun (yang inilah yang saya ambil ketika ini), manakala yang sebelah kanan...amat menyedihkan, yang kelihatan cumalah ranting dan batang sahaja.
Memang ada, syarikat yang membungkus atau memproses daun misai kucing ini dengan kandungan daunnya 100%, TETAPI, adakah mereka membuat kajian tentang kandungan alkaloid aktif yang terkandung didalam produk mereka yang bakal masuk kedalam perut kita nanti....semuanya main tangkap muat aje....percayalah.. Lihatlah buktinya di bawah...















Produk beginilah yang mendominasi pasaran sekarang, dengan kandungan daun hanyalah sekitar 20% - 30% sahaja







Manakala produk yang asli dan berkualiti yang mengandungi 100% daun terpilih sebegini sukar ditemui.




Yang saya dan tetuan beli di pasaran sekarang, cuma 20% - 30% aje daun!! Selebihnya..batang dan bunga!!! yang jenis inilah saya dah minum berliter-liter selama ini, patutlah tiada kesan langsung, rupa-rupanya hanya DAUN nya sahaja yang mengandungi khasiat tertinggi, bukannya batang atau bunga yang cantekk tu (sebab mengikut pakar herba, manafaatnya akan segera kita rasai kalau kita gunakan daunnya yg terpilih sahaja.)

LEBIH BAIK JIKA KITA TANAM SENDIRI?

Haaa inilah CARA yang terbaik dan termurah serta paalingg berkesan….Cumaaa….

  • Di mana ianya ditanam? Persekitaran yang bagaimana? Adakah secara Organik? Sumber pengairannya bagaimana?
  • Adakah kita menggunapakai daun yang terpilih, yang cukup matang, tanpa lubang, kulat, serta tidak dimakan ulat. TANPA RACUN SERANGGA!!
  • Adakah ianya dari spesis yang terpilih kerana, ada banyak jenis Tumbuhan Misai Kucing yang bertaburan di sekeliling kita kan? Tetapi spesis yang mana satukah ada mengandungi alkaloid aktif tertinggi yang boleh diproses guna untuk kita mendapat manafaat yang maksimum.
  • Pemprosesan Daun yang dikeringkan adakah dilakukan di bawah sinaran matahari, yang kemudiannya akan membunuh bahan aktif daun tersebut? Sebaliknya dengan kaedah pengeringan khusus bagi mengekalkan bahan alkaloid aktif daun tersebut!!!

Maka terjawablah mengapa penyediaan daun misai kucing yang kita ambil/minum selama ini tiada memberi sebarang kesan..... 

Jadi saya berharap selepas ini tetuan dapatlah memahami mengapa minuman yang sepatutnya memberi berbagai manafaat kepada kita, yang selama ini kita minum tiada memberi sebarang kesan walaupun ianya kita proses sendiri di rumah apatah lagi yang kita beli di kedai.
Bagi saya, daun misai kucing yang saya ambil ketika ini datangnya dari hasil penyelidikan seorang Professor in Clinical Biochemistry yang kini bertugas sebagai seorang pensyarah di salah satu Universiti Tempatan. Memang saya yakin dan Alhamdulillalh ianya memberikan manafaat kepada saya dan keluarga.
Oleh itu pilihlah hasil keluaran yang betul-betul berkualiti supaya waris-waris kita, mahupun kita sendiri, apabila meminum air rebusan ini, akan mendapat manafaatnya untuk membersihkan sistem penapis kita iaitu BUAH PINGGANG dengan bahan pembersih yang benar-benar berkesan…INSHALLAH..

(Cerita berdasarkan pengalaman saya sendiri!! Dan rasa terpanggiL untuk menyebarkan berita ini bagi manafaat bersama. Jom! kita kongsikan)

INGIN MENCUBA MISAI KUCING PHYTOMEDIC

Diantara Pengguna yang sudi berkongsi pengalaman mereka menggunakan produk Misai Kucing PhytoMedic (MKPM) 
(Terimakasih yang tidak terhingga saya ucapakan..)


Nama : Mohamad Ifzam Idris, 34
Tempat Tinggal : Putra Jaya
Pekerjaan : Juru Teknik JPS, KL
Perihal kesihatan : 
  • HBP (160/100mmHg)
  • Amlodipine 10mg 2X sehari
  • Coversyl 8mg sehari
  • Ubat Colestrol
Cerita Saya...
Saya baru lagi ‘berjinak’ dengan dunia HBP ini…Kepala sering terasa pening dan berat, mengantuk serta kurang bertenaga, maklumlah, kekadang saya terpaksa bekerja lebih masa bagi memantau Sistem Smart Tunnel.

Selpas lawatan ke Doktor beberapa bulan lalu, beliau mengesahkan yang saya mengalami masalah HBP. Maka tidak dapat tidak, katanya, saya dinasihatkan supaya mengambil ubatan, disamping mengawal permakanan serta melakukan senaman… Walaubagaimanapun, masalah pening seperti sebelumnya sering saya alami jika kurang tidur atau tidak berhati-hati dalam memilih pemakanan.

Baru-baru ini saya disyorkan oleh rakan supaya meminum air rebusan Misai Kucing PhytoMedic…Alhamdulillah…selepas beberapa hari saya dapati kepala saya mula ringan, tiada lagi lenguh-lenguh..dan yang paling penting makin bertenaga dan lebih cergas..Kalau dahulunya saya mesti mengambil ubat dalam pukul 9.30 mlm, jika terlewat, mulalah terasa berat di bahagian belakang kepala…dan ianya akan berlarutan hingga ke tengah malam…tidur sahajalah ubatnya….Alhamdulillah…Kini masalah tersebut telah hilang…dan kerap kali saya hampir terlupa mengambil ubatan kerana jika lewat, kepala saya tidak lagi terasa berat…..syukurlah handphone saya ada reminder hehe…
Ternyata dan terbukti kini, produk MKPM ini adalah yang asli dan berkualiti (yang paling penting…ianya bukan produk DIRECT SELLING hehe) ..kerana saya yakin hanya yang asli dan berkualiti sahaja dapat membantu akan masalah kesihatan kita…Inshallah.
Ijam @ BeGeR